V českých firmách zatím v batolecím věku, avšak s předpovědí slibné budoucnosti. Manažer štěstí / Happiness Manager / Chief Happiness Officer. Mnoho označení pro jednu pozici. Vhání vám její název úsměv do tváří? Víte, co je náplní práce manažera štěstí? Nebo ho dokonce máte ve své firmě?
Manažer štěstí není bavič pro vaše zaměstnance, jak by se z názvu pozice zdálo. Happiness manager je charismatický lídr, který dokáže ovlivňovat celý chod společnosti. Působí napříč firmou, vylepšuje komunikaci a pomáhá budovat silnou firemní kulturu. Je psychologem, personalistou i managerem. “Hlídá” horizontální i vertikální vztahy.
V jaké firmě má manažer štěstí své platné místo? Rozhodně ve firmě, která má (nebo chce mít a pracuje na tom) firemní kulturu. Nikoli přísnou a konzervativní, ale takovou, která je otevřena novým nápadům a inovativnímu způsobu myšlení.
Vždyť šťastný zaměstnanec vždy odvádí lepší výkon, je loajálnější a méně nemocný, když je jeho myšlení v souladu s firemními cíli. Ruku v ruce se spokojenými zaměstnanci firma hlásá kvalitní brand a nemá problém získávat nové talenty.
Ve firmách, které nemají na seznamu pozic “manažera štěstí” je často onou zpovědnicí a “tmeličem” týmu (v omezeném čase a formě) personalista, který přichází se všemi zaměstnanci do kontaktu.
Ve velkých firmách vedení často nevidí nepříjemné detaily. Manažer těžko hledá čas na řešení mezilidských vztahů mimo jeho tým nebo ani nevidí negativní vztahy ve firmě, které ovlivňují výkony lidí.
Právě to je úkolem happiness managera - odhalit “krizové situace” ještě předtím než dojde ke sporu či přímo k odchodu zaměstnance. Nastavit otevřenou komunikaci, dát prostor neformální domluvě, prezentovat plány firmy a ventilovat stres a negativní emoce.
Jsou vaši zaměstnanci v práci spokojení nebo se poohlížejí po pozicích u konkurence? Zjistěte, jestli vám nehrozí výpovědi na stole a řešte případnou nespokojnost včas.
Chci zjistit spokojenost svých zaměstnancůManažer štěstí je něco mezi. Jeho cílem je, aby se zaměstnanci cítili v práci dobře. Nemá však na starosti agendu spojenou s náborem, odměňováním ani hodnocením (i když se těchto procesů účastní). Stejně jako kouč má na srdci spokojenost a rozvoj jednotlivců. Vede je, motivuje a je jim k dispozici, pokud se potřebují poradit. Je pojítkem mezi zaměstnanci a vedením, předává nezaujatou zpětnou vazbu a předchází vypjatým situacím.
Myslete na to, že nejlepší je holub v hrsti. Najít kvalitní zaměstnance je dnes kumšt, který něco stojí, proto je mnohem lepší pečovat až hýčkat stávající lidi. Spokojený a motivovaný zaměstnanec, který práci bere nejen jako formu zajištění výdělku je pak velkou výhrou.
Říkáte si, že tohle u vás rozhodně nepotřebujete? Možná. Malá až nulová nezaměstnanost způsobila, že si zaměstnanci vesele diktují nehorázné podmínky. Obzvláště mladí uchazeči střídají pozice a hledají, ve které firmě budou schopni žít a dýchat. Práce už pro ně totiž není jen místem, kde tráví “povinnou” pracovní dobu.
Zaměstnavatelé se předhání, kdo jim nabídne lepší posilovny, odpočinkové zóny, vouchery kdoví kam, dodávky čerstvého ovoce,... . Nikdo se ale neptá, jestli o to vůbec stojí. Třeba touží jen po tom, zapojit se více do plnění firemních cílů. Potřebují cítit, že jsou součástí něčeho smysluplného. Nebo něco úplně jiného. Možností je spousta, stejně jako lidí právě v takových firmách. Manažer nemá často kapacitu vše vysledovat. A právě proto vznikají pozice manažerů štěstí, kteří prahnou po zpětné vazbě, které zajímá trápení zaměstnanců a jejich spokojenost. Právě ta je často tou nejlepší obranou proti dravým nabídkám konkurence.
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779